Algemene voorwaarden

Algemene Voorwaarden van Wijnflestijn, gevestigd te Assen

Versie geldig en bijgewerkt 05-03-2021

Wijnflestijn geeft wijnproeverijen op locatie en verkoopt wijn. Het bedrijf staat op naam van Anneke Luinge.

BTW nummer: NL194385103B01

KvK-nummer: 74014455

1. Toepasselijkheid

De algemene voorwaarden zijn van toepassing als je iets via de website bestelt, als je deelneemt aan een wijnproeverij of als je op een andere manier iets bij mij koopt. Ik doe mijn best deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. In de algemene voorwaarden staat wat ik voor je doe en wat ik van jou verwacht.

2. Leeftijdscriterium

Geen 18? Geen alcohol. De wettelijke leeftijd om deel te nemen aan een wijnproeverij van Wijnflestijn en/of om wijn te kopen is daarom minimaal 18 jaar. Als de wettelijke leeftijdsnorm wordt gewijzigd, dan geldt de gewijzigde norm.

3. Overeenkomst wijnproeverij en aankoop wijn via de Wijnshop

Via, onder andere, de website van Wijnflestijn kun je een wijnproeverij aanvragen of reserveren. Je krijgt altijd een bevestiging van de gemaakte afspraken per e-mail. De betaling voor een wijnproeverij dient voorafgaand te geschieden. Wijnen kunnen besteld worden via een bestelformulier, welk formulier ik beschikbaar stel tijdens een proeverij. Daarnaast kun je wijn bestellen via de site of door Wijnflestijn een mailbericht te sturen. Je ontvangt via e-mail een factuur en na ontvangst van de betaling zal de wijn verzonden worden naar het opgegeven adres of we maken afspraken over de levering. Bij levering ontvangt u tevens een uitgeprinte factuur.

4. Kilometervergoeding

Als een wijnproeverij buiten een straal van 15 kilometer buiten Assen plaatsvindt, dan hanteer ik een kilometervergoeding van € 0,20 per kilometer of we spreken een bedrag af. Van te voren zullen we hierover een duidelijke afspraak maken.

5. Locatievergoeding

Als een wijnproeverij op een (van te voren afgesproken locatie) locatie plaatsvindt waar kosten aan verbonden zijn, zullen we van te voren hierover een duidelijke afspraak maken.

6. Herroepingsrecht en klachten

Heb je wijn gekocht en voldoet het product niet aan de eisen die je ervan mag verwachten? Bijvoorbeeld een kurk klacht of een andere afwijking aan de wijn. Dan kun je de fles aan Wijnflestijn retourneren. Voorwaarden zijn:

• De fles nog voor minimaal 3/4 vol is

• De fles niet gebroken is

• De fles niet langer dan twee maanden geleden is aangekocht

• De factuur dient te worden getoond. • Eventuele retourkosten worden niet vergoed

Wijnflestijn zal de fles beoordelen en bij gebleken kurk of afwijking, een nieuw product retour zenden of desgewenst je betaling binnen 5 dagen terugstorten. Eventuele verzendkosten, in geval van een terechte herroeping, worden door Wijnflestijn vergoed. Over het retourneren en de gewenste oplossing zullen we van te voren contact met elkaar hebben. Let op, uitsluiting herroepingsrecht: over smaak valt niet te twisten. Als je de wijn ‘niet lekker’ vindt is dat geen reden om de wijn te retourneren.

Wil je eerst wijn/wijnen proeven voordat je iets aankoopt? Neem dan contact op met Wijnflestijn. Neem in het geval van een klacht contact met Wijnflestijn op. Je kunt jouw/jullie klacht schriftelijk melden via mijn@wijnflestijn.nl

7. Prijzen, verzending via PostNL en ophalen/brengen bij/door Wijnflestijn zelf

Alle genoemde prijzen op de site zijn inclusief BTW. Voor verzending van wijn binnen Nederland hanteer ik het verzendtarief van € 6,95 per pakket (tot en met 10 kilo) van PostNL. Bij een pakket, zwaarder dan 10 kilo, zal Wijnflestijn vooraf contact met je opnemen.

Ook kunnen we een afspraak maken voor afhalen op een locatie of bij Wijnflestijn zelf. Binnen een schaal van 10 kilometer rond Assen bezorgd Wijnflestijn ook zelf, dit dient aangegeven te worden als je de bestelling plaatst. Voor deze bezorgkosten zal € 7,- in rekening worden gebracht.

8. Levering en uitvoering wijnbestelling van de Wijnshop

Ik streef ernaar de door jou geplaatste bestelling binnen 5 werkdagen te leveren. Als de bezorging langer duurt, of als ik niet op tijd kan bezorgen, krijg je hiervan een e-mailbericht. Als er niet op tijd is geleverd, kun je afzien van je aankoop. Binnen 5 dagen zal dan het bedrag teruggestort worden. Kan een besteld product niet meer geleverd worden, dan zijn twee opties mogelijk:

• Je krijgt je geld terug.

• Ik bied een, naar mijn idee, goed alternatief aan.

9. Waardebonnen

Elke, door Wijnflestijn, uitgegeven waardebon heeft een uniek zichtbaar nummer. Wanneer de ontvanger de waardebon wil ‘verzilveren’, dan zal dit nummer besproken worden, zodat het juiste pakket of de juiste dienst geleverd kan worden. Mocht de ontvanger meer dan de waarde van de waardebon willen besteden of aan een andere proeverij willen deelnemen, is dat natuurlijk geen probleem. Hier zal dan in overleg een (andere) invulling aangegeven worden. Er is geen mogelijkheid van gedeeltelijk gebruik of restitutie van de waardebon.

De waardebon heeft een vervaldatum. Deze staat tevens vermeld op de bon. Na die datum is de waardebon niet meer geldig en restitutie niet mogelijk.

10. Ziekte, overmacht of annulering – Wijnflestijn

Mocht een wijnproeverij onverhoopt niet door kunnen gaan wegens ziekte of andere, ernstige omstandigheden of zaken aan van de kant van Wijnflestijn, dan laat Wijnflestijn dit zo snel als mogelijk aan je weten. We kijken samen naar een alternatieve datum of je ontvangt het bedrag, wat je vooraf hebt betaald, retour binnen 5 dagen.

11. Overmacht, verplaatsing of annulering – Klant

Je kunt tot uiterlijk 3 dagen voor de datum waarop de wijnproeverij plaatsvindt, de datum nog wijzigen in overleg met Wijnflestijn. Wil je de wijnproeverij toch op het laatste moment verplaatsen naar een andere datum? Dan is Wijnflestijn genoodzaakt om 25% van het totaalbedrag (op basis van het aantal opgegeven personen) in rekening te brengen. Annuleer je de wijnproeverij in z’n geheel binnen 3 dagen voor de geplande datum? Dan brengt Wijnflestijn 50% van het totaalbedrag (op basis van het opgegeven aantal personen) in rekening. Bij overmacht van de klant zullen we in goed overleg komen tot een oplossing.

12. Privacybeleid

Wijnflestijn geeft om jouw privacy. Ik verwerk uitsluitend gegevens die ik nodig ben voor (het verbeteren van) mijn dienstverlening en ga zorgvuldig om met de informatie die ik over jou en overige gasten tijdens jouw/jullie gebruik van mijn diensten heb verzameld. Ik stel jouw/jullie gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan derden. Dit privacybeleid is van toepassing op het gebruik van de website en de daarop ontsloten dienstverlening en overige dienstverlening van Wijnflestijn.